تبلیغات
آموزش یوگا ،یوگا برای بانوان، راز شفا ، یوگا در دوران بارداری - تنفس عمیق

تنفس عمیق

 

نوشته شده توسط:سعیده یازرلو

تنفسهای طویل،آرام و عمیق باعث آرامش شما شده قلب شما را آرام می كند،استرس را كاهش داده،ذهن را پاك می كند و شما را از هستی درونتان آگاه می سازد.
برای درك مكانیسم تنفس عمیق (كه رایج ترین تنفس در یوگا می باشد)به خوابیدن نوزاد توجه نمایید،در هنگام دم شكم وی بدون هیچگونه تقلایی بالا و پایین می رود و با بازدم پایین می آید این شیوه طبیعی و غریزی تنفس نمودن است.واقعیت امر این است كه ما این شیوه تنفس كردن را می دانیم و این در حافظه ی سلول های ما ثبت شده است.اگر چگونگی آن را فراموش كرده اید در این بخش آن را یادآوری می كنیم:


1-به پشت دراز كشیده و زانوهای خود را خم نمایید یكی از دستها را بر روی شكم و دست دیگر را بر روی قسمت فوقانی قفسه ی سینه قرار دهید.با یك بازدم تمامی هوای ریه را خارج كنید.با ایجاد فشار به عضلات شكمی باقیمانده ی هوای ریه ها را نیز خارج نموده و به این ترتیب با ایجاد خلاء ریه ها را برای انجام دم عمیق آماده سازید.

2-همچنانكه عمل دم را انجام می دهید عضلات شكم وانهاده شده و به سمت خارج منبسط می شود تا از این طریق دیافراگم به طرف پایین بیاید.در پایان دم نفس خود را به مدت 1 الی 2 ثانیه حبس نمایید زمانیكه بازدم انجام می دهید شكم شما بطور طبیعی بطرف داخل حركت می كند و دیافراگم را مجددا بطرف بالا و به سمت ریه ها می فشارد.بازدم را بطور كامل و به آرامی انجام دهید.در این حالت احساس نمایید كه شكم شما كمی به سمت ستون فقرات فشرده می شود.بازدم را حبس نمایید سپس دم عمیق بعدی را انجام دهید.


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر