تبلیغات
آموزش یوگا ،یوگا برای بانوان، راز شفا ، یوگا در دوران بارداری - تنفس آتش (كاپلا بهاتی)

تنفس آتش (كاپلا بهاتی)

 

نوشته شده توسط:سعیده یازرلو

*تنفس آتش باعث پاكسازی خون،پوشش مخاطی ریه ها و سلول های بدن می شود.این تكنیك ذهن شما را طراوت بخشیده،ظرفیت ریه ها را افزایش می دهد و در عین حال تمامی اعصاب بدن را تقویت مینماید.

تنفس آتش در واقع همانند یك تنفس طولانی و پیوسته است كه به دفعات هوا را به داخل ریه ها وارد و خارج می نمایید.از آنجاییكه این روش انرژی و جریان خون را به حركت در می آورد لازم است كه احتیاط نمایید.با اینكه این تنفس باعث تنظیم شدن سیكل قاعدگی می شود اما در صورتیكه احساس ناراحتی یا انقباض شكمی می نمایید از انجام این تمرین تنفسی خودداری فرمایید .این تنفس را در دوران حاملگی (به استثناء سه ماهه ی اول) نبایستی انجام دهید.در مواردی كه از نظر پزشكی دچار مشكلی خاص هستید لطفا قبل از انجام تمرین با پزشك خود مشورت نمایید.

1-در وضعیت راحت و یا بر روی پاشنه ی پاها بنشینید.ستون فقرات را صاف نگه داشته و شانه ها را وانهاده كنید.می توانید با قرار دادن یكی از دستها بر روی شكم حركت آن را كنترل نمایید.بطور عادی عمل دم را انجام دهید سپس بازدم را با فشار خارج نمایید.در این حالت ناف به سمت ستون فقرات فشرده خواهد شد و دیافراگم شما نیز كمی به سمت بالا كشیده می شود كه از این طریق هوای ریه ها با فشار خارج می گردد.

2-عمل دم را بطور طبیعی انجام داده و مجددا بازدم را با فشار انجام دهید.اگر چه طول مدت زمان دم و بازدم یكسان است ولی شاید بهتر باشد كه تمركز خود را بر روی بازدم های محكم و سریع معطوف نمایید.این تنفس را با یك سرعت آهسته و با نسبت یك بازدم در دو ثانیه شروع نمایید و همانطوریكه به این حركت عادت می كنید سرعت آنرا بتدریج افزایش دهید تا به دو بازدم یا بیشتر در ثانیه برسد.


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر