تبلیغات
آموزش یوگا ،یوگا برای بانوان، راز شفا ، یوگا در دوران بارداری - فواید تمرین كردن یوگا

فواید تمرین كردن یوگا

 

نوشته شده توسط:سعیده یازرلو

یوگا یکی از روشهای تاثیرگذار برای به دست آوردن کنترل ذهن به اندازه بدن یک شخص است. یوگا تکنیک پیشرفته ای نیست و فواید یوگا است که آن را در میان مردم معروف کرده است.

یوگا با سیستم پزشکی کل نگر مقایسه می شود زیرا که یوگا بر کنترل جنبه های فیزیکی،روحی و روانی یک شخص تاکید دارد.بنابراین در مراحل اولیه،یوگا در غرب به عنوان سیستم بالقوه ای برای  درمان البته با سوء ظن درمورد کارایی آن تشخیص داده شد.اما شرایط کم کم تغییر کرد و شواهد علمی مزایا و فواید یوگا را تایید کردند. 
یوگا یک درمان سنتی است که کاملا بر اساس مشاهده و اصول ذات و سرشت آدمی است.یوگا نه تنها یک تمرین است بلکه حتی یک بسته کامل برای انسان است.

علم یوگا شامل حالت و چگونگی یوگا که مدیتیشن و تکنیک نفس کشیدن نام دارد می شود.

فواید یوگا با نوع یوگا تفاوت دارد همان طور که در جاهای مختلف از آن استفاده می کنند.بنابراین صرف نظر از نوع آن، فواید یوگا در کنترل و مدیریت استرس توسط طب نوین ثابت شده است.فایده چند عاملی یوگا آن را از تمرینات ساده متمایز می کند.

* فواید فیزیولوژیکی یوگا شامل تقویت کردن سیستم های اصلی بدن مثل سیستم اعصاب،دستگاه قلبی-عروقی،غدد،دستگاه تنفسی،سیستم ماهیچه ای و استخوان ها و سیستم دفع بدن است.
* یوگا باعث حفظ تعادل بدن می شود.
* یوگا با ایجاد تعادل در مواد شیمیایی بدن مثل کلسترول ای دی ال،گلوکز،و کاته کولامینها باعث جلوگیری از بیماری های مهلک و کشنده می شود و قابلیت ارتجاعی بدن را بالا میبرد.
*
علاوه بر این،یوگا بدون اینکه در طول تمرین استحکام بدن را از بین ببرد وزن را در حالت تعادل نگه می دارد.
*
بالا بردن توانایی های شخصی مثل مهارتهای یادگیری، تمرکز و حافظه خوب همچنین از فواید یوگا هستند.
* یوگا درمانی است که یک بدن متعادل را از طریق تمرین کردن حرکات پر انرژی یا حرکات ثابت فراهم می کند.



 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر